Direction des SystĂšmes d"Information

đŸ›ïžEnvie de diversifier vos activitĂ©s lors des visites de lieux culturels ? La Tate Modern propose des activitĂ©s crĂ©atives Ă  prĂ©parer en amont des visites…

PrĂ©parer des activitĂ©s en amont d’une sortie culturelle demande une prĂ©paration afin de rendre les Ă©lĂšves actifs et acteurs. Nous connaissons dĂ©jĂ  les questionnaires et jeux de piste… L’Ă©quipe du Tate Modern a conçu des fiches et des ressources trĂšs intĂ©ressantes qui mettent Ă  l’honneur l’expression, la crĂ©ativitĂ© et les interactions.

Que vous organisiez une sortie au Tate ou dans un autre lieu culturel en France ou Ă  l’Ă©tranger, ces fiches pourront vous inspirer dans la prĂ©paration des activitĂ©s Ă  portĂ©e linguistique, artistique et culturelle :

» This self-led resource series supports your students to engage with art at Tate through creative activities. Devised by contemporary artists in collaboration with the Schools & Teachers team, each worksheet explores creative ideas such as motifs, self-expression, performance, text, and much more.

They can be used independently throughout the permanent collection displays at Tate, in response to any artwork you discover. Using your expertise, you can adapt the activities to meet your students’ needs, and even apply them to your classroom syllabus. The worksheets encourage curiosity, imagination, and open-mindedness – there are no wrong answers!

Follow the links below to find out more about each activity »